Followers

Monday

..JOM JALAN2 DIKEBUN ABAH..

Wahai pokok mempelam bila agaknya kau nak berbuah,makan dan minum dah kasi . Dah 2 taun tau .tapi tak paa dia org cakap 3 taun baru dia buah.(org yg tempat mama beli tuu laaa cakap) Mama guna baja asli tauu.



Cabai nii kaler kuning .Buah dia gemuk2 tapi banyak biji laaa.bila tumbuk wat sambai nampak biji dia jer



Ni pun spisis yg sama . suka nengok sebab rhajin berbuah.


  Ni cabai besar . sbb dia besar tu laa org panggil cabai besar. Cantikkk... merah menyalaa., sebab tu dia posing terlebih sikit



Ni pokok mengkudu putih , tapi daunnyer kaler kuning ,pasai paa org panggil mgkudu putih.... esok nak mbik masak lemak ngan telur sedap nii



Ni lak pokok kari.Pokok ni laa Hak Kerajaan Untuk Semua .Sebab selalu di petik kwn2 wat masak kari.Sapa2 yg ambik tuu di jamin HALAL



Ni pokok herba, pokok misai kuching . sapa2 yg berpenyakit berkenaan dgn nya leh la petik rendam sat dlm ayaq panas bila suam leh la minum jgn laa minum panas2 tebakaq anak tekak jadi penyakit len lak.tak mau taggong jawab oiii



Pokok nangka nii bila nak leh makan buah kecik lagi,jgn la kau berbuah masa dah hasben mama dah pencen kempunan laa tak dpt nak merasa.Apa2 pun hak kerajaan untuk semuaaaa.

1 comments:

fazrin2211 said...

bestnye!! byk tanaman, aku suka

Related Posts with Thumbnails