Followers

Thursday

APAM BALIK



resepi ni mama amek dri buku kuih muih minuman petang,
"SENANG NYA MEMASAK BERSAMA CHEF HANIELIZA"


 


Bahan A

2 cawan tepung gandum
1/2 cawan gula
4 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam

Bahan B

2 cawan susu segar [1 cawan susu cair + 1 cawan air]
1/2 cawan minyak
2 biji telur

Bahan C

coklat chips [xbbuh pun]
jagung cream

Cara

1. Gaulkan semua bahan A.
2. Masukkan semua bahan B dalam blender .
3. Masukkan bahan A dalam blender dan mesinkan.
4. Panaskan non-stik pan dan sendukkan adunan.
5. Tutup pan dan biarkan adunan 3/4 masak.
6. Letakkan coklat chips atau jagung.
7. Lipat dan hidangkan.

4 comments:

Fiza Nordin said...

salam mamasyipah...nak tanye apam balik ni jenis yg kulit tebal atau yg nipis dan rangup tu?

eee lamenye sy tak buat apam balik...dah banyak kali wat apam balik yg jenis tebal...anak2 & hb x bape suker.depe suker yg nipis dan rangup tu...huhuhuuu dah try cari resipi kat myr & try buat tp x menjadi seperti yg diharapkan...

mimie loma said...

sedaaaaap nye apam balik tuuuuu......

baru tadi mimieloma beli apam balik utk minum petang.....

mamasyipah said...

TO FIZA NORDIN>>salam.mama buat jenis tebal.ank2 mama pun xske.mama yang kaki perabis.

mamasyipah said...

TO MIMIE LOMA>>pertama kali mama buat,ikut resepi kak liza.tp ank2 krang mengmari.nk xnk mama la tkang perabis,nasib bek buat sikit je.

Related Posts with Thumbnails