Followers

Monday

TENGAHARI DAN PETANG




ni laa hasil jalaan mama petang tadi ,cicah dengan kuah kari ayam yang mama masak tengah hari tadi.Resipi
roti jala ni mama ambik dekat umah chik mi .Tq chik mi kerna kongsi resipi ni,walau pun koi nii senang ja nak buat tapi kdg2 adunan terlebih pekat pun tak jadi gak dan kalau terlebih cair pun susah gak nak menjala kalau ikut resipi ni senang ckit tak payah nak tambah pa2 gi.
ok laa ni resipi nya..



BAHAN BAHANNYA( 4 - 6 orang )

• 2 cawan tepung gandum
• 2 cawan air
• 1 bij telor
• 1 sudu kecil garam halus
• beberapa titik pewarna kuning

CARA CARANNYA


1.  Untuk Roti Jala - Masukkan semua bahan dalam blender.
      Blend hingga semua sebati. Perapkan selama 1/2 jam.
      Sediakan kuali leper non-stick dan ceduk adunan dengan
      acuan roti jala dan tebar/kirai adunan atas kuali.
      Gunakan api perlahan.
2.  Masak lebih kurang 1 minit.
      Angkat dan gulung atau lipat ikut suka.




Kari Ayam mamasyipah

4 comments:

AZIAN said...

Alamak...ada roti jala lah...kebetulan ada kari ayam kat dapur tu....nak menjala tu ada sikit hem hem.....

Fiza Nordin said...

setuju mama!!! dengar cakap orang mcm senang je buat roti jala ni tp sy buat tak penahnye menjadi.ade je yg tak kenenye....tebal sangat le...dah mcm kulit ketayap pulak.bile tambah air dah bagai air lalu je pulak turunnye.sudahnye buat lempeng aje...heheheeee

cantik jala mama....ikhlas ni...

mamasyipah said...

to AZIAN
ya laa azian masak pun ikut mood gak,kalau dah penyakit M datang melandaaa(cewaaah...jiwang la pulak)tak leh nak cakap paa,tul tak azian.

mamasyipah said...

to Fiza Nordin
betul,betul, betul (pijam ayat upin ipin jap)
ye ka cantik,alahai kembang semangkok la mama nii.

Related Posts with Thumbnails